basmulder.org Portfolio - Weblog - B.A.S.

Weblog
Opgeven is eh, weer geen optie.

73 Houffalize (BE) 6e wedstrijd 2008
21.04.2008
Eindelijk was het zover. Ik mocht van mijn gezondheid weer knallen in Houffalize! Hét mountainbike mekka van Europa. Eigenlijk ook ver daar buiten. Dit is de wedstrijd waar elke mountainbiker naar uitkijkt. Niet alleen naar het parcours maar ook naar de fantastische sfeer.

Op vrijdag ben ik samen met mijn broer Steph en mijn vriendin Joanne afgereisd naar België. Het is altijd fijn dat je dan nog een dag over hebt om in te rijden, nummer op te halen en te genieten. Het was heerlijk weer op vrijdag. Heb dan ook heerlijk in het zonnetje 2 ronden ingereden op 1 van de meest technische cross-country parcours in Europa. Het is echt een feest om de steile afdalingen te rijden! Geweldig!

's Avonds in het huisje hebben we met het hele Xycleteam pasta gegeten. Volgens het recept van de familie Timmer. Een echte aanrader! De volgende dag was het tijd voor de open wedstrijd voor licentie houders. Maar we keken naar buiten, en ja hoor hoe kan het ook anders, het regende weer eens. Het is gewoon niet geloven. Dat het alweer nat is. En dat op dit parcours, dat belooft wat dacht ik.

Spullen gepakt, in de auto en hup naar het parcours. We zijn hier natuurlijk niet voor niks naar toe gereden. Aangekomen bij het parcours zag ik al aan andere renners dat het parcours was omgetoverd in een modderpool. De afdalingen waren 26-keer zo glad als de vrijdag. Dus andere banden keuze was vereist! Even een noppenband (Schwalbe Big-Jim) gemonteerd) en op weg naar de start. ik stond in dit grote peloton met wel 220 renners aan de start! echt super veel. Maar op basis van het klassement mocht ik in 2e startvak staan. Best vooraan.

Bam! Weg waren we. Ik had een goeie start kon door een gaatje tussen de renners weer een paar plekken naar voren opschuiven. Ik lag nu 10e ongeveer. Maar het was enorm lange start klim op een helling van 14% Echt heel erg zwaar. Ik zakte behoorlijk terug naar de 60ste plek ongeveer. Maar dat kon ik van te voren ook wel verwachten. Want aan een open wedstijd mogen alle categorieën meedoen met een licentie. Dus ook de Elite. Dus vond ik het niet erg. Ik dacht het word nog een hele lange wedstrijd dus rustig blijven en lekker trappen.
Naar de klim is er natuurlijk altijd een afdaling. Dit was werkelijk een feest! Door de bandenkeuze ging ik beter naar beneden dan mening renner. En dat ook nog eens fietsend. Dit konden er niet veel zeggen. De hele wedstrijd heb ik heerlijk gereden. Vol met macht in mijn benen. Het voelde echt fantastisch! Ik ben elke ronden een klein beetje opgeschoten naar voren. En finishte als 48e. Op deze uitslag ben ik echt heel erg trots. Dit is voor mij persoonlijk een uitslag waaruit ik kan opmaken dat ik er weer sta. Dat na een wedstrijd van 2uur.

's Avonds was het feest in Houffalize nog zeker niet over. Want het bikefestival heeft dit jaar ook de 4Cross wedstrijd naar zich toegetrokken. Dat zijn 4 renners die op een soort BMX parcours een berg afkomen, met enorme sprongen. Erg gaaf zo in de avond. Dit spektakel werd afgesloten met prachtig vuurwerk!

Op zondag was het bikefestival in Houffa nog steeds niet afgelopen want vandaag fietste de echte mannen hun ronden, de Elite. De Nederlanders waren dit jaar nog best redelijk. Het was echt gaaf om de elite weer aan het werk te zien. Een heerlijk weekend :)

van de 220 gestarte renners ben ik 48ste geworden
(ter vergelijking in 2005 was ik 56e in de openklassen)
[show3=08houffa]1:De start! ik in het midden,2:In de afdaling! Hier pakte ik veelmensen,3:Focus![/show][show3=08houffa]4:Klimmen!,5:pfffff,6:Moe maar ontzettend voldaan[/show][show3=08houffa]7:De 4Cross @ night,8:Supporter xycleteam :D,9:Ja, ja, ben ook moe...[/show]

31.08.2010

11 Zoetermeer
22e van 100

Laatste posts
212 - Nog een bank te goed..
211 - Docu, day after, een berg van reacties
210 - De Laatste Bocht
209 - Boekje Bouwkunde, opgedragen aan Bas.
208 - In Memoriam
207 - Herdenkingssteen van Bas geplaatst.
206 - Bocht Nul
205 - Bas, jouw bank, ons rustpunt.
204 - 2010, a never ending story, top 2000.